فلسفه وجودي شركت هاي بيمه ايجاد امنيت خاطر براي بيمه گذاران است . بيمه گذار با خريد بيمه نامه از بيمه گر ، اطمينان مي يابد كه در صورت بروز حادثه به طور كلي بيمه گر ضرر و زيان وارده را جبران خواهد كرد . با صدور بيمه نامه رابطه بين بيمه گر و بيمه گذار آغاز و با جبران خسارت احتمالي از طرف بيمه گر اين رابطه استمرار مي يابد. .
لذا اساس حرفه بيمه گري پس از صدور بيمه نامه ، جبران خسارت مي باشد ، بيمه گر در صورتي مي تواند تعهد خود به بيمه گذار را به درستي انجام دهد كه پس از وقوع هر حادثه خسارت ناشي ا ز آن را هر چه سريع تر بررسي نموده و درصورتي كه خطر بيمه شده عامل وقوع حادثه باشد ميزان خسارت وارده را با دقت مشخص كرده و به بيمه گذار پرداخت نمايد . بنابراين رسيدگي به خسارت و تعيين ميزان واقعي آن امري اساسي در رابطه بين بيمه گر و بيمه گذار است .
تاريخچه تشكيل و فعاليت شركت سامانه آني پوشش ( ساپ 20 ) به منظور تأمين خدمات كمك رساني به بيمه گذاران و زيانديدگان شركت بيمه توسعه ، در يك ابتكار بي سابقه از مهر ماه سال 1388 بعنوان نخستين شركت بيمه ، طرح بزرگ ساپ 20 ( سامانه آني پرداخت خسارت در 20 دقيقه ) را در تهران بزرگ و استان البرز ( كرج ) راه اندازي و به زودي فاز دوم اين طرح در ساير كلان شهرها ، مراكز استانها و شهرها به مرحله اجراء گذارده خواهد شد .پس از اجراي طرح فوق در ميانگين زماني كمتر از 20 دقيقه ،كارشناسان طرف قرارداد شركت در محل حادثه حضور يافته و پرونده خسارت در مسير پرداخت قرار مي گيرد ، استفاده از اين خدمات ساده ، سريع و آسان است ، فقط با يك تماس تلفني در كليه ساعات و ايام سال در دسترس مشتريان قرار دارد.